Sunday, March 28, 2010

Nasi Lemak Kopi O, Megakids and bendera merah??

Peringatan: Ini entry agak panjang, very wordy, tanpa sebarang gamba.. cable camera tak dijumpai so tak dapek nak upload gamba sekali... harap maklum!


NASI LEMAK KOPI O

Pagi ni awal2 lagi dah dok ngadap TV, jgn terkejut, TV9 lagi.. tak pernah2 bukak tengok TV9, pagi ni kul 8 lebih aku dah ngadap tv tuh siap rebut remote dgn HaziQ lagi hahah

around 9am tu, Adriana, MBW PR pon keluar, citer psl babywearing ni.. she started ith pouch, and she in fact carried Shiera's daughter in it... so cute Audra.. then ringsling.. and also wraps. She made wrapping looks easy peasy made me want to try wrapping... owh nooo..

Part paling aku nervous bila Faradeeba tanya price.. hahah in fact, dia macam sangat berkenan dengan wraps Adrin, (kalu la ramai yang tau harga wraps tu sure ramai mode pengsan!!) hahahha. There's also mei tai.. tp kejap sangat, ada lah 10minutes je kot.. mana la sempat nak citer sume mende kan...

nway, twas a good start............. for babywearing... and for babywearers community

MEGAKIDS

Last week Fatini dapat invitation classmate dia nye bday party kat Megakids, MV. Punyala dia excited sampai reply card tu dia yg isi and tulis nama sume orang dalam rumah ni including Kak Kun & Cik Su dia!

Dan disebab kan nak entertain anak2 punya pasal, mummy tak gi susuibu.com nye SGM tau.. uhuk uhuk.. nak sangat pegi sebab tak pernak lagi pegi sejak Faris lahir... paling nak pegi sebab ada MBW team... leh try test carriers yang lain, tul tak???


So, pagi ni, around 10am, ku bawak Fatini & Haziq je & SIL aku.. Memula nak bawak Faris tp tak jadik sebab takut lama sangat plus aku tanak direct BF dia, n*pple ku sakit lagi huwarghhh aci kah??

Sampai tu, dah ramai gak classmates dia register.
Register kan Fatini then Haziq aku 'check in' biasa punye.
Per entry during weekends is RM25 for 2-6yo and RM12.50 for <2yo.
Kalu shop & drop plak, mau RM35/hour.. 2 guardians are allowed FOC.
Tp kena pakai socks ye, baik budak mau pon mak bapak budak... aku mmg dah ready bawak socks utk bebudak ni, tp takde la plak hangkut socks aku & SIL.
DH dah sound tp selambak aku ckp, "orang besar tak yah kot..." hahhaha free2 Jusco dapat RM10 utk 3psg stokins heheh

Masuk lam tu, Haziq cam tatau nak main apa.. Fatini takyah cakap laa.. dia dgn kawan2 dia main dah tak nampak mak bapak dah..
Suruh Fatini ajak Haziq main, aku nampak la dia cuba tarik Haziq naik.. mende2 tu tinggi sangat utk Haziq panjat, plus dia bukan adventrous type tang panjat-memanjat ni unlike Fatini!

So, aku ajak dia masuk dalam, main kat tempat toddlers (actually utk less than 3yo ye)..
Best nye kalu bawak Faris, bleh dia lepas bebas... next time la cayang ye...

Then 11 lebih, masuk dlm event room tu, memula aku tanak bawak Haziq, yelah kalau ikutkan mana la dia dijemput, tp kesian pulak... so aku bwk la dia masuk sekali.. tp dia tak join games.
Fatini main game "mystery box" (ala-ala musical chair tu), kena tang dia sib baik terus dapat mystery gift. Kalu la kena menyanyi ke menari ke sah dia terus 'hujan' kat situ...!

pastu bila nak main games lain, hmm tak payah laa.. Fatini start anti-sosial and pasang muka cam suruh terjun lombong! Mencuka tahap cipan.. geram aku dibuat nye.. nak suruh dia enjoy2 ngan kawan2 dia, dia leh plak pasang muka nak menangis sepanjang masa...

pastu time makan, aku duduk kan je Haziq sekali.. aku cakap kalu ada rezeki Haziq dapat la Haziq makan sekali.. kalu tak, share lah sepinggan dgn Fatini.. alhamdulillah ada rezeki Haziq.. so dia makan sosej dgn seronot nye, siap amik Fatini punya!!

Pastu, ada games lagi then lastly, potong kek.. hahahah sila teka di manakah anakanda2 tu dok masa tu???






of course la sebelah birthday boy, sket lagi mau sesarkan bday boy hahhaha

Haziq tengok kek gamba Ben 10 tu, mmg dah tak segan silu dah.. "lantak awak la, malas mummy nak larang ahahhaha"

Pas potong kek, ada plak maskot citer Barney tu.. sape ekk Baby Bop ke?? yang kaler kuning tu.. hmm Fatini takut, Haziq pon takde la berani sangat...

Haziq makan 2 keping kek, takpe lah sebab Fatini tak makan, kira dia amik portion kakak lah tu..

pastu, sambung main lagi.... nway, "Thanks Puan Fatin & family for inviting us... am sure the kids had fun.. and Happy Birthday Hakeem Hadi"

bebudak ni cam dah penat, tp layan SIL jab nak gi nengok hp. Dia nak carik LG Lollipop.. comel, tp flip phone -- a no-no for me!!
Hmm rase cam nak let go HTC aku lah... nak tuka Sony Ericsson for better camera phone aci tak?? Ada orang mau kaa??? Tip top tau, baru je 2 bulan umo nye... :p

then, lunch @ McD sebab cam dah kenyang tp kena jugak lunch..
bebudak ni tak makan pon, just sundae ice cream and some fries for them...


BENDERA MERAH

aku plak, pastu singgah 'cik TOI' aramak... bendera merah ke??? Pelik bin ajaib nih... baru 9 bulan,, takkan la kot??? arghhh tidak... malam tadi baru je berura-ura nak order try fleece CP MamaPatch, tp tak kisah nak dapat lambat sebab tak 'bejot' lagi.. tp nih??? Owhhh bahaya nih bahaya..... bahaya kepada production susu ku dan juga "perancangan keluarga"....


before balik singgah Crocs sebab aku nak beli Olivia, yeayy akhirnye, beli jugaks in my size!.. dapat RM20 voucher, aku bagik SIL aku beli kasut dia..



itulah kisah nye... peenat tul!!

Ingat kang kalau larat & tak hujan petang ni nak gi melawat anak kecik Salwa @ ibukauthar di hospital Serdang... kesian dah dekat seminggu kat hospital... "Please get well soon, Aisyah yang comel gebuz..."





1 comment:

DNNA said...

Sudah bendera merah???

Mau angkutkah itu MP punya cloth pads??? Aku mau aku mau aku mau !!*untuk kegunaan di masa hadapan*

Sila joint venture ngan aku ek ... kah kah kah kah kah ...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails