Saturday, December 12, 2009

successful story

hmm.. successfully pegi Crocs Clearance Sale semalam.. itulah kisah nya..

sesapa yang masuk pakai Crocs or 'fake Crocs' dia bagik sticker ni, so that tau la bukan pakai Crocs curik kan...

selepas attempt ke Coach Clearance Sale GAGAL dengan cemerlang last week, semalam kami (DH & I) berjaya ke Mines Shopping Fair @ Splash Park Level 5..


al-kisah nye, semalam aku amik off (DH pon mmg off) sbb Haziq & Payish demam so ingat nak bawak gi cek darah (kot2 denggi ke apa ke..) ... tp pepagi tu tengok cam dh OK sket, so tak sampai hati plak nak bwk gi 'cucuk' -- ehh trauma tau kalu cucuk sana sini ehhehe



tp jangan tiru saya ye, kalu anak demam/tak sihat gi bawak jumpa DR ye kekawan,kalu kena buat ujian darah, jangan refuse sebab mungkin ada perlu nye... kalu DR rase denggi, selalunye elok la buat ujian darah, kalu DR rase viral illness je, selalu tak yah ujian darah...



so, pas hanta Fatini gi sekolah (after MC 3 hari-- hehehe mummy dia sesoka hati kasik MC free sbb demam), breakfast @ kedai mamak feveret Fatini, we all pon plan nak ke PJ.. tapi baruuu lah teringat yg Selangor cuti so most likely kedaii kat PJ pon tutup uhuk uhuk.. tepat tekaan kami bila called kedai tu orang angkat cakap kedai tak bukak hari ni.. (hmm... kedai tutup pon ada orang angkat tepon cakap kedai tutup kah?? owhhh hantu ke yang angkat tepon?? haahahhah)



kalu ikutkan mmg ku ada plan nak ke Crocs sale tu tp tghari la bila segala urusan lain selesai. Tp since urusan sume tergendala, so ku pujuk DH terus zupp ke Mines w'pon baru kul 9 masa tu (fyi sale starts @10am)..



so, DH pon ikut je lah.. sampai kat Mines dah banyak kereta okeh.. masuk dlm tu tengok kedai sume tak bukak lagi... "iskk ni mesti sume nak gi Crocs sales ni" kataku kepada DH (ewahh)


naik je tingkat 5 tu, masyaAllah sudah separuh lautan manusia ye.. kami pon sempat beratur depan pintu tuh.. tp this time confirm barang banyak beratus2 kotak, and selipar/sandals/kasut Crocs memang dah bersusun atas meja -- kompom there is SALES!!!
nampak kan kotak yang amat manyak and kasut yg dah bersusun atas meja tuh..(tak nampak pon sila lah buat2 nampak ye)


'the crews' memang jaga bebetul Q. Disables, pregnants women & orang tua memang ada special entry (hmm ku rase sangat la tak patut bawak mak yang berumur 80 tahun gi sale yg macam ni ye tp ada sorang nyonya ni datang tau, so dapat la dia and anak dia masuk cepat ceihh...)
ini Q depan aku..
ini plak Q belakang aku pd pukul 9.45am

Q sampai hujung sini tau


ni gamba sape ntah yang cam 'jakun' and happy semacam nih hehehhe


ni gamba kakak aku & anak2 dia yang beratur depan sket dari aku.. kami sampai sama2 lak tu, cam janji2 plak (tp x janji tau, dia sms aku masa aku pon otw)


kitorang adalah orang terakhir utk 1st batch yang dapat masuk dulu.. fuhhh sib baik tau, kalu tak kena nengok la orang lain membeli dulu


memula aku wonder kenapa la amoi ni bawak troli cam ni ye??


dah masuk dalam barulah ku tau apa guna nye troli amoi tuh.. sebab bila dah pilih 2-3 psg memang aku peluk je kasut2 tu pastu dah takleh memilih lagi... isk.. jadinye ramai yang mintak kotak kosong utk bubuh hasil 'rebutan' hehehhe (amoi tu mesti selalu pegi sales macam ni agaknye)


the empty boxes, the eager buyers


indescribable crowd, bayang kan sendiri je lah..ku tak sempat nak snap banyak gamba pon sbb sibuk berebut owhh memang penyek you!!


dah tak nampak barang, pusing2 asyik nampak worang aje


almost there... nak baya pon Q panjang wooo..


when we left... Q sampai bawah escalator.. masa tu dalam kul 11.45am kot..


hasilnya -- 3 pairs for myself, a pair of sandal & a pair of trousers for DH, lil shoes for my lil boy and a shoes for Fatini's bday present (tp dh sorok, so not in the pic)


my model..

overall, puas hati gak la mana tak nye, rabak poket den di tengah2 bulan nih...
sasari, alice tu dapat RM60 tau..
kasut yg ku beli utk Fatini & Faris tu RM50/pair je.. Haziq aku tak beli pape sbb hari tu dah belikan sandal
DH nye seluar tu RM50, dia suka!!

aku carik Olivia and Patricia/Adara tapi tarak lah... ada sandal Patra and Cleo, tp tarak size aku uhhh sedey...

so kalu ada yang nak pegi, my advices:


- pegi pagi2, no choice u have to go VERY VERY early okay..


- parking RM2 per entry, pegi belah Giant, naik sampai tgkt 4, then go to East Wing, u'll see the escalator to the Splash Park @level 5 (nasib tak baik, kena Q dari bawah la ye)


- bawak bakul pasar pon okeh sebab beg mmg dia tak bagi masuk (nanti dia bagi plastik tok boh handbag/any bags kita) kalu tak, leh mintak kotak kat dia tp ikut nasib gaks kalu ada lah. Kalu tak pon, bawak sorang utk tukang jaga barang (orang ni mestilah orang yang sanggup menunggu dgn penuh sabar)


- breakfast kenyang2, kalu mudah pitam dok tempat ramai orang, bersesak & panas, baik lah tak usah pegi.. buat naya diri je


- tak yah la bawak anak kecik, kesian kat bebudak tu.. mak bapak pon tak senang nak bershopping, orang lain pon tensen dgn anak u nanti


- lastly, enjoy yourself ahahahah.. kalu kena tunggu luar tu sila lah bawak bertenang tunggu orang lain keluar, sebab once dah masuk u memang tak ingat nak keluar hehheh (sebab dia bagik masuk sikit2, orang dh kuar baru dia bagik masuk lain)

---

4 comments:

Mommy Harith Hannah said...

Jeles! Jeles! Jeles! :P

Memang nak pegi, tapi somehow, leh terbabas tarikh pulak... duhhh... Congrats, sis! Sangat mengancam hasil rembatan mu ittewww! ;)

OneSue said...

kak ramai nye orang....tapi memang puas hati la kan kak


kasut tu cantik la kak.

:Nana: said...

mak aii.. comel nye crocs kau sambar! berbaloi le beratur dari pagi..

aku klu nk gi warehouse shopping lah kan, jgn harap le laki ku itu nk ikut except baby stuffs warehouse sale.. hehehe..

nnti aku bagi urls coach online store.. disclaimer: aku pun tk pernah lagi beli coach online tau.. sekadar cadangan jer.. hehehe..

scudmami said...

hahaha.. mmg berbaloi baloi

Arnie~ camne plak terbabas date nih?? Rugi la plak..

Sujaihah~ tengkiu tengkiu..

Nana~ husband aku pon nengok mood dia gak.. hari tu bila dah lama dlm tu and aku sempat lagi ber'shopping' sementara dia beratur baya, cam berasap gak tinge dia aku tengok heheh..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails