Wednesday, July 27, 2011

Maybank Treats Fair @ MV

kebetulan cuti last Thursday.. gi tgk muvi Transformers pastu gi Treats Fair ni.. dulu dulu (ada la 5-6 thn lepas) pernah pegi, tapi takde beli/redeem apape.. lagipon masa tu points pon ada ciput je...


Photobucket


this year, DH yang ngajak pegi sbb dia nak carik jam tangan.. aku pon usha2 katalog maybank bagi and decided nak redeem electric toothbrush utk budak2 ni...

so, beli lah toothbrush tu 2 ketul.. beli yang battery-operated, ganti batt je, bleh pakai rechargeable batt pon, so ok la dari yang rechargeable diorang.. yang ni points 9,800 each atau RM49.00.
Aku pon rembat seketul, Vitality. Yang ni points 29,800 (RM149). Kalau baya cash, sah takkan beli kot hahahah

Photobucket

bebudak 3 orang ni plak, punya la jakun dgn toothbrush ni.. memula sume takut! bila demo kat Fatini & Haziq baru diorang ok, tp still takut2... (bunyi dia pon bukan main kuat lagi cam mesin potong rumput je, sape tak seram?!!)
Faris plak, melalak2 tanak langsung! Bila hulur, terus tunduk nangis2 tanak.. sib baik beli 2 je..

pastu DH beli jam tangan, dia top up sket dgn cash (guna CC la.. tu la tactic diorang, suruh u berbelanja.. ) pastu beli Black & Decker nye screwdriver tu. Kitorang nye yang beli kat ireland dulu dah rosak... fuhh byk berjasa tu... dulu kat ireland, sume perabot DIY beli kar Argos.. (ohh miss plak shopping kat Argos!!)

pastu belikan bebudak comots ni mainan masak2 ni... ntah la... daddy nye idea... sebab kononnya 3-3 orang bleh main... lantak laa... yang ni points 8,000...

Photobucket

wohhh seronok diorang... tapi berebut laa...
Photobucket

pastu hari Ahad tu, pegi lagi MV, sbb carik kasut raya Fatini yang dok janji dari 2minggu lepas. Kasut Haziq dah beli kat sogo hari tu. Faris plak tak jumpe gak.. jumpe yang berkenan takde saiz pulak... mak aiii susah nye carik kasut budak lelaki ni... carik punye carik, balik2 aku belek kasut budak pompuan yang comel2... iskk.. tatau mana nak carik.. terus gatal ovary hahaha

pas lunch, aku saje gatal naik kat Treats Fair nak beli stand mixer plak... points pon tinggal dalam 16,000 kot.. so, aku tgk mixer brand Kenwood, Philips and Faber... aku nye hand mixer brand Philips... mmg elok lagi, tp rase cam nak stand mixer lagi senang hihihi... dulu beli main tangkap muat je sbb takde bajet LOL...

so last2 aku rembat brand Kenwood... sebab design dia lain sket... fuhh hampir2 nak rembat breadmaker jugak... mixer tu harge RM119, aku guna points so aku top up RM39 je.. breadmaker tu RM699 offer jadik RM669... isk isk... saba2.. tu nafsu!!

Photobucket

sooo... abis la points aku yang aku kumpul selama 5-6 tahun ni... last redeem masa Fatini umo setahun lebih kot... sejak tu, tak pernah redeem...

hmm.. ni nak kena tunggu 10 tahun kot baru leh dapat points puluh2 riban... camane la orang lain bleh berpuluh riban... aku ni pon sbb byk guna paypal je sejak terjebak dgn BW ni.. kalau tak, takde mana la sampai beriban...

so, lain kali kumpul points leh aim plak apa barang nak redeem ye..

Peringatan: kalau nak pegi, kena ada target nak redeem apa atau nak beli apa.. sbb kalau tak mmg terbabas la beli macam2.... sbb harga mmg aku notis murah sket and paling seronok boleh baya pakai credit card.. lebih RM500 boleh 0% interest installment lagi... sape tak suka kan??
Aku tak suka berhutang.. takut tak larat baya, apatah lagi dgn credit card ni!! and style aku, guna cc KALAU ADA DUIT... sbb aku pakai, pastu aku terus bayar, atau paling lambat pon next gaji... tak sanggup aku berhutang and baya interest or late fees je... orang lain maybe consider cc tu duit plastic... bg aku cc hanye alternatif utk payment... takde duit/bajet, jangan pakai... lain la kalau boleh baya pakai ayaq liuq!!!


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails