Wednesday, July 13, 2011

apam polkadots... saya mauuuu...

minggu sebelum sebelum ni, Nina dah meracun ku dengan apam polkadot dia... tp aku buat donno...

last weekend pulak, Pah dok tayang apam polkadot dia yang berkawah.. berkawah2 pon, masih nampak sodapp...

semalam pulak, aku takde keje, aku gi lah gugel "apam polkadot"... ohh banyak ropanya... ramai ropanya yang membuat apam polkadot ni... ala-ala nationwide la jugak... ada je blog2 yang tepek gamba apam polkadot depa, samada buat sendiri mau pon beli....

aku gugel plak 'google image"... humang aiiii meleleh acik... ohh kalau ada baby dalam poyot, sure leh bagik alasan nak sekarang jugak hahahha.. (macam laki aku nak layan ceihhh)

so, terpikir nak carik utk bawak gi rumah mak sabtu ni.. mintak kawan2 rekomen..
at last aku order kat Arneza, member kepada member aku... sbb dia dok kat Jalan Kuching, senang sket nak gi amik otw gi rumah mak nanti...

dan meroyan aku tak abis di situ, kat cafe opistal pagi ni, aku tengok ada gak dia jual apam polkadot yang comey lote itu... 4 biji singgit you!!!

comel kannnn????
Photobucket

TAPIIIII....
Photobucket >>> padat... tak gebus... owhh kiciwa!!!


dannnn... dengan semangat yang mana datang ntah... aku ajak Umi & Dian & kak Fizah pegi kedai bahan2 kek kat Taman Midah... sebab tak saba mau tunggu Sabtu....
Photobucket
apa motif ntah amik gamba ni... saje sebagai bukti ni kedai jual bahan kek okeh hahahah

so... aku beli bahan2 nya....
Photobucket
antaranye, ovalette, tepung, pewarna... dan bekas comel2.. carik bekas lompang takde pulak.. so, taram je lah bekas tu.. nnt boh papercup dalam tu..

resipi aku cilok sini ada step-by-step lagi.. -- lagipon sama je, mana2 blog/site pon resipi ni... macam senang gile...


so, petang/malam ni aku nak buat... hasil dia nanti aku tunjuk okehhhh.....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails