Monday, April 5, 2010

lama tak update

a'ah la lama sungguh tak update..
kalu ada masa sampai 2-3 post sehari kan??

kalu takde masa sampai 2-3 hari takde post kan? Ni dah lebih seminggu tarak post..

last week, quite busy at the bench.. catching up with my looonggg-overdue case write ups..
sempat jenguk2 facebook je, sebab senang nak update..

kalau blog nih, ku suka citer panjang2, so selalu tak sempat.. banyak post yang masuk draf, pastu terus tak jadik pos sebab citer dah basi..

nways,

last week, ku receive MamaPatch Raw Silk Ringsling yang ku menang ari tuh.. action pics?? uhh.. nanti aku upload kat sini.. (owhh berjanji lagi.. banyak janji yang aku tak dapat tepati.. ampuun ye...) review pon later sebab lom ada pakai ke mana2 pon lagi. Baru testing kat rumah..

pastu, aku order cloth pads (CPs) dari Mamapatch sebab still ada offer ari tu..
kalau nak tau, CP adalah antara yang aku cakap tanak cuba sebab tak leh imagine nak deal basuh2 CP tu..
so apa yang menyebabkan aku tukar fikiran?
1) sbb mamapatch bagik 28% offer
2) sbb aku bejot selepas 9 bulan x bejot krn pregnant then almost 7 months tak bejot sejak beranakkan Faris -- ohh sangat best bila tak bejot and tak yah beli pads
3) bila ku bejot ari tu -- aku cam termenung depan cabinet toiletteries tu pikir nak pakai pads mana? Sbb stok yang ada - Wh*spers overnight and K*tex regular. At last ku pakai Wh*spers sebab takut heavy flow -- tp ku melecet duhhh...
4) aku dah takde mende nak online shopping hahah sebab CD utk Faris dah banyak, Haziq dh tak pakai CD, carriers sangat MAHAL untuk aku shopping selalu and barang2 baby pon dah takde mende aku nak beli (alasan tuh...)

so, insyaAllah ku bertukar jadik CP mommy plak pas ni :D

cracked n*pples ku dah semakin baik.. ku rase aku nye tisu sgt fragile laa.. senang sangat melecet & luka.. tp mmg dah sangat ok lah dari 2 minggu lepas (time2 Faris gigit and mummy on strike ari tuh).
And sejak tu jugak EBM aku makin up.. sebelum ni nak dapat 10oz pon payah..
so last week ku makan alfalfa, and perasan susu ku naik ke 12-13oz 2 kali pam.. hari ni alhamdulillah dapat 15oz.. rezeki Faris tuh..

Malam2 pon, aku dah berani BF Faris sambil baring tp left side je. Right side (side yang dia geget dulu) still fobia.. so at least aku akan duduk BF dia sekali je..

before tido, bagi right, then bila dia bangun nak minum, bagik left, then right (duduk) then left balik.. so sekali je duduk kan?? Masa sakit hari tu, kena bangun 3-4x susukan dia duduk tau.. tersengguk2 diriku.. bangun pagi pon pening je pale.. tu yang lagi stress tu sbb tak cukup tido!

okay.. tu aje.. nanti ku update lagi..

tadi before masuk blog ni, rase cam banyak je nak cerita tapi tetiba 'kosong' plak......

tunggu entry lain kali lah ye... babai

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails