Monday, April 12, 2010

aku = SCUD

semalam aku gi sekolah lama aku errr.. sekolah lama tp di lokasi baru uhh tak best kan kalau sekolah lama tp lokasi baru - kurang memori!!!

aku dulu sekolah kat SSP Jalan Kolam Ayer, tp sekarang SSP dh pindah Cyberjaya..

gi situ sebab ada Alumni AGM and basketball match.
sebab ada basketball match tu yang aku tergedik gagah pegi. Hangkut bebudak comots 3 orang tu dgn maid aku. DH is super busy now (final exam in 3 wks time!!), so tak kacau dia.

ohh apa kena mengena Alumni, basketball & tajuk kat atas??

hmm.. kalau ada yang tertanya2 nama aku suka pakai nama S.C.U.D. -- haaa ini lah sebab nye..

SCUD = SP's Crazy Ultimate Dunker.. sungguh gah namanye kan?? Dunker tu exaggerate sket la sebab tak pernah pon slam dunk...
and aku pakai jersi no 9, sbb aku mmg suka no 9, that's why aku pakai SCUD IX (scudix) utk email dan juga urusan2 lain :D
and bila dah beranak pinak, ku masih kekal kan SCUD tp now jadik la SCUDMAMI... scud tu sangat sebati dalam hidup aku. Takde bende lain yang lebih associate aku dgn sekolah tu selain being a proud basketballer, a proud SCUD!!!!!

ye, aku dulu masa kat sekolah menengah, aku main basketball (BB). BB ni one of the schools benchmark. Sape masuk kira orang penting/glamer gitu, sama cam band and cadet polis masa tuh.
Aku saje join2 masa selection tu masa form 1 saje nak gile glamer tuh sebab nye aku ni bukan kaki sports sangat pon, masa kat sekolah rendah, aku takat main volleyball je. Tu pon sebab konon-konon nak kasi aktif sket sebab nak masuk SBP (ms tu kan extra curriculur amik kira kalu nak masuk SBP)

and ntah camane ntah, selected... so bermula hidup aku sebagai BASKETBALLER. Batch aku memula ramai, tapi ramai yang quit, at last tinggal 10 orang - 10 orang anak ayam..
our beloved teacher - Mrs Norsham (we all panggil dia MUMMY cos dia mmg macam mak we all... jaga we all ngalahkan jaga anak dia!! -- Mummy, i miss you!! *mode: terkenang zaman muda)
and our dear COACH - Mr. Kan.. he's very strict most of the times and funny at times. We all gelar dia 'bapak tiri' hahaha. Dia pon coach Sekolah Kuen Cheng (pernah denga??)
So, we all selalu gak exposed lawan sekolah2 cina kat KL ni.. cakap je, sekolah Kuen Cheng tu mmg almost every week we all pi, sekolah Jinjang yang we all ended up solat maghrib kat balai polis (ye kami selalu main belah petang and sampaiiii la ke malam!) dan sekolah lain yang kami terjah. Di KL, bukan banyak sekolah melayu yg main BB, so mostly are chinese schools & SBPs.

as BBer, we all practised everyday, yupp EVERYDAY, we never complained!! Kalu takde practice baru lah complained.. betapa la kami ni suka sangat kena DERA kat court tu.. seronok weihh main BB ni.. i LOVE it soooo much!!! sampai la aku ke Ireland dan beranak 3.. the blood already in me!!!

memori2 dgn BB ni saaaaangaaaaat la banyak nye, sebab psl BB aku tak aktif mende lain sangat, maksud aku sports lain. We all every year ada PPM, so memang takde masa nak buat bende lain but practise practise practise... iskk.. aku kalu dah bercerita psl basketball, harus korang malas nak baca entry ni kang..

so, last saturday, aku gi SSP, konon nak support member aku - Suria aka our dear captain.

Pagi2 lagi ku gerak sume orang..
Fatini siap tanya, "kita nak gi mana, mummy"
"nak gi tengok kawan mummy main bola"
"wahhh, pandai nye kawan mummy main bola" sambil tepuk tangan dgn happy nye. Owhh anak ku, ni main basketball bukan bolasepak tau...

pegi tu hujan plak, tp lantak la, ku redah jugak sbb sume dh siap, kang tak gi, frust plak bebudak and mak budak ..
nak dijadikan citer, jalan jammed -- ada lebih setengah jam aku sangkut kat serdang!!
then, sesat kat Cyberjaya.. aiyooo... tapi takpelah sebab bukan sekolah aku yang aku sesat maksud aku, lu aku tak sekolah kat Cyberjaya, aku sekolah kat Jalan Kolam Ayer!!

tapi sampai jugak kami dalam hujan sekali pon!! bebudak ni siap cakap "ni macam hotel je mummy" Memang kalu compare dgn SSP Jln Kolam Ayer memang macam langit ngan bumi. Bayangkan sekolah zaman komunis (errr lepas sket dr zaman komunis) dgn sekolah zaman cyber... tapi aku masih sayang sekolah JKA aku!! uhuk uhuk.. tempat jatuh lagi dikenang kan, inikan pulak tempat tumpah peluh aku selama 5 tahun...

tapi batch aku tak ramai yang datang.. batch kakak2 80an ramai gak.. salute la diorang ni... semangat sekolah tul!!!

berhenti je hujan errr salah.. dalam hujan renyai2, kami redah ke court and diorang start warming up... uhhh aku dah mula tergedik2 nak melompat and shooting sama2.. Faris?? Aku gendong la of course!!


pls excuse my 'poyoness' sebab maid aku snapped masa aku tgh bagi instruction kat dia hampehh.. hahah

Start game, Faris tido... tp ku tak kira.. semangat tu beb!!!
Last2 bila Faris dh bangun, aku passed dia kat maid aku, and aku pinjam kasut member Suria, and aku masuk main hahahhahahah
lama giler tak main!!!!!! the feeling -- priceless!!

so enjoy the rest of the pics....

game ball

bebudak comot 2 orang ni lagi excited dgn padang & trek kat the other side!! Pas je hujan stopped, diorang berdua berlari atas trek tu.. lantak la janji tak kacau mummy main kan hehehe

Faris nak tido but excitedly watching the game with mummy

lena dah anak teruna ku seorang tu. Sib baik dia dok diam je dalam tu.. suka mummy!!

layan Fatini & Haziq main bola. Please excuse the attire, sangat tak sesuwei... ala-ala pesen ibu menyusu anak-yang tergedik nak main basketball lah ada nye...

uhhh mana mummy mau lepas peluang nih..

tgh pikir strategi ni, jangan memain hahah

yours truly and my DEAREST fren and the excited kids nak tgk mummy tergediks di court!

uhh kena lari lah takkan jalan lenggang lenggok. Pancit woo tak tipu!!

nak shoot la konon-kononnya heheh

uhhh defend masa free shoot.. siap cekak pinggang. Kalu dulu, mau kena tengking hgan coach heheh

yours truly dapat free shots, uhh ku masih silang tangan... hahha tu trade mark ku yang selalu kena gelak ngan bebudak lain. FYI, nak shoot tangan musti mau lurus lepas throw itu bola, so that bola TERUS naik takde lencong2 (ni bukan bowling mau screw tau..)

aksi 10/10.. bola masuk?? 'lu pikir lah sendiri hahhaha'

team picture... tgh tu coach we all la tuh.. he looks the same you.. stop ageing kot orang tua tuh.. 15 tawun tuh!!!

ohh ni aksi wajib basketballers. Kalu takde 'peace' sign atau baring2 memang tak sah... tu control jugak tu heheheh (tengok la bapak tiri ku pon buat 'peace' tuh hahaha)

ANYWAY, ku puas hati gak dapat lepas GIAN main!!
Next year leh join lagi.... tp kena kasik FIT sket lah.. pancit wooo...

wokeys... tu saje.............



5 comments:

cysev3n said...

aku bajet semangat SCUD lagi kuat la dari band members.. hahaha..

suria nampak samaaa je.. bajet terjumpa tepi jalan aku bley cam lagi la..

kau pun gitu nyah.. when was the last time we met?

scudmami said...

Che Yan,
SCUDs mmg tergedik2 lebih dr bebudak bands hahah tu yang selalu kena 'aimed' dgn wardens!!
last met in last AGM back in 2006 or 2007 kot?? Ingat aku jemput ko kat bust stop @BTS??

Rozy said...

Hi 5 basketballer!!

scudmami said...

r u basketballer too Rozy?? uhhh hardly to find girl basketballer la, except kalu SBP..

cysev3n said...

Norl, good old days huh?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails