Thursday, September 3, 2009

adakah aku...?

balik rumah terus singsing lengan... baju keje pon tak sempat salin...
buat keje rumah macam sotong...
penat kat tempat keje pon tak lepas lagi...

adakah aku isteri mithali?? (sebab buat keje rumah dan memasak utk suami???)

tapi ku biarkan anak2 main sendiri...
si kecil ter'kuak-kuak' mintak didukung atau disusui...

adakah aku mummy yang kejam?? (sebab biar kan anak2 layan diri sendiri??)

atau...

bila balik je keje.. ku terus duduk goyang kaki..
sambil layan si kakak dgn buku bacaan atau homework nye..
layan si abang main thomas the train atau tengok kartun @ astro ceria..
dan layan si kecik nenen sambil mengagah2 dia...

adakah aku mummy yang baik?? (sebab pay attention to the kids???)

tp ku biarkan si suami makan masakan kedai???
tp ku biarkan baju tak berangkat dari ampaian...
ku biarkan baju kalau berangkat dok diam atas sofa minta dilipat??
ku biarkan rumah macam tongkang pecah??

adakah aku isteri pemalas???

ohhh itulah dilema ku hari-hari...

selalunya situasi 1 lah yang ku buat..
masak tu tidak laaa... sbb ku beli je lauk-pauk kat kedai -- mana sempat masak woo..
tp sayur kalu sempat ku masak sendiri...
selalu Faris akan senyap melayan diri.. sampai la pukul 7 baru dia akan nangis mintak dilayan atau nenen...
cam tau-tau je time tu selalu ku dah hampir selesai keje rumah...
masa tu lah ku dapat duduk rehat kan diri... ohhh penat GILOS!!

pas maghrib, kemas2 lagi.. kul 9 baru lah selesai... dan aku sangat2 mengantuk and selalu naik tido.. by kul 10 mmg dah KO..




adakah aku seorang yang tidak bersyukur kerana asyik mengeluh?????
ohhh tidak.. ku sangatt bersyukur dgn hidup ku... cuma ku tensen bila penat... bila penat ku tak dapat buat apape... bila penat, ibadat pon kurang, dosa plak banyak sbb asyikk mengamuk je dgn anak2 dan suami....
ramadhan ni, ku belum dapat lagi nak bertadarus.. tak dapat nak terawikh tanpa melawan mengantuk.. kadang2 tak sempat pon terawikh ..

ohh.. that's life... masa masih 24 jam sehari... pandai2 lah...
"lu pikir la sendiri, Norley!!!!"


---

2 comments:

DNNA said...

Salam ...
Finally, aku dah bole comment ...
Awat kotak comment asyik tak bukak jer ...
Ada sorang blog yg aku follow pun slalu camtu ..

Anyways,
Takpe beb, sabar sabar sabar ...
Aku yg ada maid pun, kengkadang cepat gak naik suara dgn anakanda2 ... (dgn abahnya pun ada gak .. ampuuuuunnnn bang)
Tu sebab kita penat kan ...

Takpa, soldier on beb ...
Insya Allah lepas bulan 12 dah bole relax sket ..
Sementara tu, selamat jadik sotong!!! Hahahaha

Nur Hayati Hassan said...

Salam Norley..
Ko pun takde maid eh? Penat kan? InsyaAllah banyak pahala tu.. yang penting, kita niat buat sume2 tu kerana Allah.. ni ada sorang kakak kat office aku yg kata.. dia nyesal sgt sebab tak pernah niatkan apa yg dia buat for her family as part of her ibadah.. aku pun kekadang lupa gak..
Take care!
Yatt

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails