Sunday, January 17, 2010

Lucky Draw by C.Y4.0 - Kurus Cara Sihat (16/1 - 24/1)

Dengan ini, saya nak join Lucky Draw by CY4.0 : Kurus Cara Sihat yang CY4.0 buat
kat blog dia.

Tak payah create slogan. Tak payah perah otak nak buat karangan. Tak payah jadi follower pun. ---> takpe YaN, ku tatap follower setia mu (owhh ku tau bodek membodek tiada markah extra heheh)

Simple & easy mcm alif ba ta kaedahnya..




More about this lucky draw:


Lucky draw ini bermula dari 16/01/2010 sampai 12 midnite 24/01/2010.


Terbuka kpd blogger yg beralamat di Malaysia sahaja

Pemenang akan ditentukan oleh random.org. Kalau rajin, mungkin anak2 teruna saya akan buat cabutan.


Pastikan sebarang link yang terkandung dalam kandungan entry adalah betul.


First 3 lucky bloggers akan dapat 2 keping Detox Slimming Patch manakala 4 org lagi akan dapat 1 keping Detox Slimming Patch.


Keputusan adalah muktamad kaedahnya.


---
walaupon Cik Yan tak suruh buat karangan, tp ku tetap nak cerita ceriti sket...

aku ni kalu ikut leh kira kategory gumuk jugak... frame aku besar jadi nye, walau aku kurus (iaitu kurang isik), aku tetap nampak gumuk.

tapi aku tak pernah cuba slimming products bagai.. aku jenis tak berani, tambah plak aku lebih TAKUT dengan side effects daripada effect kurus nye (kalau menjadi la kurus nye kan..)

aku pon tak pernah berdiet, aku jenis belasah sume mende.. badan dah la cepat naik..
tp dalam hati memang mau 'jaga badan' -- bukan kurus tp sihat! (kalau kurus kira extra la ihikss)

now tiap kali preggy aku naik 20+kg okeh.. so antara sebab aku takut mau preggy sebab takut gumuk tahap maksima.. tp alhamdulillah berjaya kecut balik selepas itu (walaupon ada lebihan sekilo dua).

pape pon, aku bersyukur kerana berjaya menten berat dari zaman umo belasan tahun sampai la sekarang (err maksud ku 'range' berat iaitu dalam range plus minus 5kg aci kah?? Ni sebagai motivasi sendiri supaya aku tak rase aku gumuk sangat hahahhahah perasan kan!!!)

jumpe member2 lama, ramai yang mengembang, tp orang dok kata aku kurus (sebenonya acik menten gitu, bukan mengecut pon... ada "kembangan2" lain yang orang tak nampak tau)

papepon, kalu bleh ku nak gak kurus lagi .. supaya sennag acik carik seluar... la ni susah carik suar sbb montot besar maaa... tak caya kalu, meh sini tengok sendiri hehheh

so, kurus cara sihat ku adalah:
- makan ikut time (breakfast, lunch & dinner -- ye ku tak pernah skip meal..)
- kurangkan makan in between meals -- aku bukan jenis suka suki munchy2 in between pon. Bagi aku, makan kena kenyang terus iaitu nasik hahaha..
- exercise -- w'pon ku ada cross trainer kat rumah, ku jarang pakai.. sebab 'M'. Exercise ku adalah dgn anak2 & kerja2 rumah -- buktinya ku kurus bila takde maid dan bila nk exam!..

ok, kurus la ikut cara anda, janji sihat okeh..

okay Yan, aku dah melalut... terus kan lucky draw kau... mana tau aku leh menang contest... =D

---

1 comment:

cysev3n said...

nyah,
thanks sbb sudi join.. heee..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails