Thursday, June 9, 2011

abis exam... phewhh..

16/5 sampai 26/5 hari tu aku exam final masters.. ye exam final setelah 4 tahun berhempas pulas...

masa exam theory aku baru nak sihat, tekak sakit dari minggu sebelum... and masa exam theory suare mmg takde... tapi alhamdulillah Allah masih beri aku kekuatan dan kesihatan yang baik utk amik exam...

soklan mmg susah dari soklan mock.. tapi pasrah je lah...

masa exam practical, kami pergi macam pelajar2 AF dengan beg tarik memasing, sume nye penuh dgn buku2.. maklum la open book exam... biar orang kata open book exam kacang... tp kalau dah tak reti tu, you bukak la buku macamane pon, kompom tak tau jugak.... ni bukan soklan tanye and jawab... ni soklan practical yang u kena process the specimen, tumbuhkan organisms, identify the organisms yada yada... if tak reti buat, alamat tak tumbuh la organisms yang dicari...

hmmm alhamdulillah, walaupon rase susah, tp semua nye boleh la dibuat...

OSPE hari ke-3, mmg kacau bilau jiwa raga.. susah hokeh... tp takpe lah, ku pasrah je...

last day VIVA VOCE... ya ampun... aku orang last.. macam2 dah baca and practised jawab masa dalam bilik menunggu... tup tup kena turn aku, soklan okeh, jawapan macam budak tak pernah keje... huhuhu... aku rase macam nak menjerit!!!

next day
27/6/11

aku keluar ronggeng dengan dian tgk citer Nur Kasih, sbb results keluar belah petang...
Lixa pon join... kami sama2 nangish tengok itu citer... ciss ciss...

keluar panggung, tepon member, diorang cakap results dah kuar... uhhh berdebar hokeh... tp ku tak kira, perut mesti mau isik dulu, so makan dulu kat Sweet Chats dgn lixa, dian and lilly... yummy... thanks to Lixa yang mengenal kan i sweet chats ni... i suka bangat dia nye smoked beef spaghetti... spagetti masak lemak daging salai okeh... sedap...!!!

pastu dah babai babai and muah muahs sume, kitorang balik, and aku singgah beli eskrem Haagen Dazs sbb ada voucher 30% off... ohh suka nye acik... beli 2 sekaligus harge tak sampai RM50 ohh... sangat syiok...

balik hantar eskrem ke rumah, pastu pegi opistal and terus ke Jabatan Patho tengok results.. (dah tau dah sebenonye results, tapi omputeh ckp, "seeing is believing" kan.. hihih)



alhamdulillah.. 7 orang candidate Microbiology, semua passed... oh alhamdulillah syukur tak terhingga... "terima kasih Allah atas kejayaan ini..."




aku bersyukur sangat. bayangkan sebulan sebelum exam, hidup aku mmg tonggang langgang. Urusan rumah mmg aku bulat2 serah pada maid. Urusan sekolah anak mmg bulat2 aku serahkan pada DH (thanks you, sayang...)







Thank you anak2 mummy yang paham mummy nak exam. Setiap hari aku pegi keje, diorang akan babai and ucap, "study baik2 tau, jangan nakal2" atau "good luck, mummy"..







Hampir setiap hari balik lewat. Kalau balik awal pon, belum tentu dapat tengok buku.



Kat opistal je lah tempat aku boleh study. Petang ada discussion group. Thanks to my best buddies - Umi, Kak Has, Azlah & Linda.. tanpa korang, tak tau camane aku nak pulun study!


Thanks to all lecturers... hmmm tahun ni tak dapat tips... semua pasrah & tawakal je hahaha...

Thanks kawan2 yang sentiasa mendoakan kejayaan ku...

And kejayaan ini lebih bermakna bila aku & hubby akan sama2 grad bulan august/september nanti yeayyy............









ni gambar convo in 2003... alhamdulillah in 2011, akan amik lagi gamba macam ni... background orang melayu plak hahaha








2 comments:

Rozy said...

weyyy tahniah noli!!!

nanti leh amik gambaq kat studio dengan anak2 lagi... bestnyaaa..

scudmami said...

thank you rozy... insyaAllah nnt amik gamba banyak2 hihi..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails