Sunday, November 1, 2009

MySusu update..

mmg dah lama rasenye tak update psl susu Faris...



dulu ada member2 yg ckp ku obsess dgn EBM and stocks etc sbb siap ada list baper byk EBM ku dapat every pump session..

hari2 mengira stocks dlm freezer...



tp now aku tak buat lagi keje tu..

sebab apa??

sebab MASA...

sebab banyak KERJA...





tp yang ku tahu, freezer ku mmg hampir penuh... sampai kan ku jadi cam malas nak pam banyak2 sbb takut tak muat dah... (tak boleh kan?? Nanti susu mengurang... arghhh ku tahu itu!!!)



last week, bila rumah takde letrik, ku terpaksa hangkut freezer ke opistal.. so sempat la ku mengira stok yang ada..

July -- 5
August -- 52
Sept -- 73
Oct -- 27



mesti ada yg cakap, July nye stock patut dah expired kan?? hmm... ku amik 'pukul rata' 4 bulan aci tak?? Sbb org cakap deep freezer leh simpan up to 6 months, tp aku nye drawer freezer, kalu chest/deep freezer tu aku confident simpan up to 6 months, tp freezer aku ni, aku kasik can 4 bulan je lah...


ada sesape ada drawer freezer kah?? Baper bulan anda simpan stok anda ye???

pehtu... apsal October sket sangat??? -- naper ye?? Nanti aku jawab...



kalau ikutkan, Faris baru je ku 'up' kan susu dia jadi 4oz per feeding. Sebelum ni takat 3.5oz je.. tu pon kalau bekalkan 6 botol mmg ada lebih 1-2 botol.. meaning dia minum 14-17.5 oz/day (from 7am-6pm) sahaja.


aku plak alhamdulillah selalu kalau pam 3x (pas subuh & 2x kat opis) dapat la at least 25oz.. so kalu balance hari sebelum ada 2, meaning more EBM for stocks..


last week, ku tak pam pas subuh langsung.. teruk kan??!!!

sebab, ku akan paksa Faris minum dulu hehehhe.. kalu dia minum dulu before gi nursery meaning even less EBM he'll consume @nursery..

ni dah masuk bulan baru, maid dh balik, hope aku dapat back to routine pumping sessions... uhuk uhuk... pagi2 mmg kena pam lah, sbb kadang dh sampai opis tu, tak sempat nak ngepam dah...

buat masa ni, susu okay lagi.. harap tak merudum mogok la sbb ku tak kerap pam.. tp ku rase sbb Faris pon kinda reverse cycled, dia mmg kerap 'bergantung' bila aku di rumah.. malam pon dia leh bangun sampai 3-4x.. tp Aiman aku tak kisah, sbb aku BF dia sambil baring.. dia kenyang dia cabut lah sendiri.. owhh that's the 'beauty' of BF kan kan kan.. senang & economical


Esok lusa nak gi amik freezer balik... leh organize balik bebetul... sempat kalu ku boh gamba....

okay calo...


---

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails