Thursday, September 6, 2012

Sewing: Tova top

Tova top / dress ni pattern beli online. cantik je tgk yang dah siap... so sangat teruja nak menjahit sendiri... so sbb baru nk testing buat, aku nak try guna kain English cotton yang aku beli kat D'comel..


gigih menyambung pattern yang sudah di print.. mencabar weih sbb tgh memuyung masa tuh...
 
sesi menyusun and potong memotong. disebabkan masa tu tgh preggy, aku kembangkan sikit baju tu. Tang nak sambung ke inset tu, aku potong panjang sikit supaya byk sikit kedut2 kat perut..
 
siap pon... if x silap, potong2 mlm sebelum, hari sabtu siang tu aku mula menjahit.. best gak la, not bad for first timer.
 
leher nye... mencabar jugak... placket tu maybe buat panjang sikit, baru cun hujung leher tu nanti.. dah macam teluk belanga pon ada gak tu .. tp tersorok pon kalau pakai tudung hehehhe
 
esok nye terus pakai pegi kenduri depan rumah... hahaha.. masa ni preggy 6-7 bulan kot... sib baik muat
ni gambar terbaru.. oh no... kenapa nampak seperti masih preggy?? tidaaaakkk............


rasa nak jahit lagi sehelai atau beberapa helai lah... hari tu ada beli fabric linen kat kamdar.. so tunggu lah kalau menjadik..


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails