Thursday, October 11, 2012

Adam & Hawa -- ketagihan??


lagi sekali fenomena cerita melayu melanda... kalau dulu Nora Elena, kini Adam & Hawa (AH). Tapi rasa macam gelombang AH ni kurang sikit sbb hanya segelintir je yang dapat tgk 'live' pukul 10 malam Isnin hingga Khamis sbb ditayangkan di Astro Mustika HD.. jadi sesiapa yang takat ada Astro atau ada channel Mustika (tp takde HD), takyah berangan la nak tekan2 channel tu dgn harapan tiba2 "ehh ada lah channel ni..." sebab itu takkan berlaku hahaha...

so, segelintir lagi penonton (macam aku), hanya menanti di internet je lah... tu pon, kalau nasib baik tgh2 malam atau awal pagi buta ada yang upload kan, kalau nasib kurang baik, tghari atau petang esoknya baru ada uploaded videos... atau lagi nasib tak baik bila takde masa nak tengok plak.. so bertangguh la 2-3 hari (tp ini jarang berlaku hahahaha.. sure carik jugak masa barang 22-23 minit utk menonton...)

novel memang best.. jalan cerita best... sebab ada Aaron Aziz jadik double best... ada suasana Mekah & Madinah jadik kan citer ni best best best...

tp macam biasa, dalam ada yang suka, mesti ada yang tak suka.. maka timbul lah parodi2 dalam blog mahupon page di facebook... tp seperti biasa, "ada aku kisah??..." hahahha semua hanya suka2 dan bersifat sementara... lepas ni, pasti berlalu gelombang AH dan berakhir nya cerita ni... so sementara menunggu episod ke-80, bawak bertenang je lah heheheh...

tp aku nak berkongsi entry oleh ijaicool tentang 'ketagihan Adam & Hawa'..

nak tau aku nye diagnosis?? ni jawapan aku kpd 10 soalan ijaicool --

no 1-- hampir, tp sedar diri nnt laki aku merajuk sbb aku beli TV baru and subs astro HD sbb AA
no 2 -- tak, sbb takde astro HD -- tp aku lah insan yang tak sabo2 tunggu video nye di upload pd keesokan harinya..
no 3-- betul... novel ntah kali ke berapa aku khatam baca esp kalau tak saba nak tunggu nxt episode..
no 4-- tak sgt, sbb tak tgk live
no 5-- oh yeahhh... do tweet me or WA me then u know lalalala
no 6-- hmmm mmg ku ulang byk2 kali esp time nak bersiap gi keje, time takde keje hahahha
no 7-- er takde makna lah... tapi mmg terpanggil sgt nak pegi mekah & madinah bila tgk scenes kat sana.. insyaAllah
no 8-- ehh mesti lah...
no 9-- oh yes, my latest baby kan nama Adam Hafiy hahahha... (unofficial name)
no 10-- tak kisah kalau orang lain tak suka... sebab aku suka je.... :P
(ni jawapan aku saje2 jawab kat member2 OSG aku... depa memang tau aku minat AA, so suka sgt ngusik aku hahahah)

jadi diagnosis nye??? ----- ketagihan kah??? aiman tak kisah... mmg mengaku ketagihan pon lalalala...

aku nak tambah lagi, tanda2 ketagihan tahap cipan (hehehhe --- aku lah ni!!)


bila beli novel lagi satu semata2 sebab nak yang ada cover gamba AA

bila avatar whatsapp & twitter pon dah berubah rupa.. (avatar facebook je masih maintain gamba anak2 & keluarga sbb kang org konfius ppulak akaun fb sape lak tu hahahah)
bila gamba Adam Mukhriz adalah gamba wajib-ada dalam photo album henpon
bila drama mahupon lagu OST Muara Hati ni akan dipasang bila-bila masa contoh time nak bersiap pegi keje, time nak menyusukan Hafiy & time nak bagi Hafiy ralit pandang skrin sementara mummy masuk toilet (sampai Fatini & Haziq cakap -- "citer Adam & Hawa lagi??!! Mummy takde cerita lain ke?? *slap forehead*) 
ohh aku mmg takde astro HD, tapi tiap kali tgk tu, aku kena henpon/ipad ke TV.. yang tak syiok bila sound kurenggg best and gambar tak cukup HD huhuhu...

anda pulak camane??? hehehehe...

mode: abiskan masa lunch depan pc tapi takleh bukak youtube kat pc opistal, takut kantoi ngan PTM hahahaha... 


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails