Friday, October 14, 2011

Faris: weaning (for real?)

Masuk hari ni dah 3 mlm x carik aku utk bf. 2 mlm lps aku tido jauh dari dia. Malam 1st, pagi subuh tu dia bangun and nampak aku kat hujung, dia jerit "maa-miii".. Cian pulak, aku pon gi sebelah n dia mintak 'cu' ('susu').
Tp semalam, dia bangun gelap, x nampak aku agaknye, dia tido balik. Merengek2 tp tido laa.. Malam tadi, aku tido sebelah dia tp buat2 tido dulu. So dia ngamuk ngan daddy mintak air soya. Malam x bgn lgsg. Pagi pulak, dia boleh bangun and pandang muka aku dlm mamai2 tu, tp pastu tido balik. So kira 3 mlm dah x nyusu...
Tadi tanya, "ayish tanak 'cucu' mummy lagi?". Dia geleng kepala & tunjuk botol susu dia... So, is he ready to wean, for real now??
I am ready... Dah nak masuk 2 tahun 4 bulan, alhamdulillah.. I'm a proud bf mother. I'm proud to have a fully-bf baby... Alhamdulillah i have i fulfilled my duty.. Lengkap rase tanggungjawab ini.. Thank you Allah.. For this rezeqi & nikmat...

2 comments:

Aishah Megahasz said...

Aishah tak berjaya lagi. Rasa macam susah je. At least Hana Alesya mesti nak sekali, macam ketagih..hehehehe

scudmami said...

Update: malam ke-4, dia mintak bf balik... So weaning failed T_T

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails